sobota 6. marca 2010

0004

"Mistře,
je tomu sedm let a pár měsíců, co jsme se pokoušeli poklonit se Vám ve Stradfordu, ve Vaší hrobce. Byla neděle. Pro mě to byla neděle několikanásobně památná, nezapomenutelná."
(Jan Werich - List Shakespearovi)

Aj dnes je nedeľa.
"Zapomenutelná."
Ničím výnimočná, možno akurát tým, že sa práve začala a ja už..vlastne ešte stále som hore (Vlastne som dole, na Zemi, ale hore, na deviatom poschodí, a hore, na stoličke, ale možno duševne celkom dole..). A nechce sa mi dýchať, a to z čisto prozaického dôvodu - že smrdím od cigariet a som unavená už aj na dýchanie. A predsa tu stále sedím, na rukách krvavé škvrny, na tvári zaspatý výraz, a píšem o tom, že je nedeľa. Keby ste náhodou nevedeli.
Nedeľa je pre kresťanov odjakživa sviatok, a ja si práve teraz uvedomujem, že je čo oslavovať. Pozriem o pár metrov ďalej, kde na doske na šuhajdy, ktorú som si privlastnila, leží krvavý odtlačok Ježiša Krista a znovu mi napadne, aký to bol frajer, keď si ešte aj tvár vedel odtlačiť tak, aby to nejak vyzeralo. Skúšala som to včera, prirodzene nie s krvou, ale s vodovými farbičkami, ako malé dieťa, ktorému sa viac pozdáva vlastná tvár než papier, a vôbec to nevyzeralo dobre. Holt, Ježiš mal na toto asi talent (ako aj na hromadu ďalších vecí).
A tak momentálne mierne pasívne oslavujem to, že žijem, a že mám dosť strachu na to, aby som žila ďalej. To, že väčšina ľudí nechápe, a tí čo chápu nie sú tí praví. Oslavujem to, že hudbou sa dá liečiť skoro každá bolesť, ktorá príde, a nemusíte mať na to ani predpis, ani za to nezaplatíte obrovské sumy platobných prostriedkov.

Chcela by som povedať toľko vecí, ale neviem ako ich vyjadriť a neviem komu ich adresovať. A eviem, ktoré z nich sú tie pravé, a ktoré nie sú z hĺbky mojej duše. Keď to zistím, pochybujem, že o tom dám niekomu vedieť. Možno napíšem Mistrovi zo Stradfordu, vkladám v jeho literárneho ducha veľké nádeje. Raz z neho niečo bude.

Užite si nedeľu, a skúste napísať poviedku o sýkorkách. Potom sa uvidí, či myslíme na rovnaké veci.
A pamätajte: Svíčka slunci světlo nepřidá.
Dobrú :)

3 komentáre:

  1. A ak napíšem ja o sýkorkách, napíšete i vy, slečno? A potom si tie veľdiela porovnáme :D?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No ved prave o to ide, draha slecna! :D Co vy na to, prijmate tuto vyzvu?:D A potom si ich pekne hodime na blog :D

    OdpovedaťOdstrániť